Kunder lögner – Lunchklubben East Sweden

14 March, 11:30-13:00

Kunders lögner – Vilken roll spelar de för företagen?

Lögn är en naturlig del av interaktionen mellan två individer, både i privatliv och vid konsumtion. Genom ökad kunskap om hur kunder ljuger i mötet med företag, kan företag bättre förstå och hantera lögnerna och dess konsekvenser.

Lars Witell vid Linköpings universitet har tillsammans med Hannah Snyder, Norwegian Business School, Anders Gustafsson, Karlstad Universitet och Janet McColl-Kennedy, University of Queensland, Australia samlat in 1000 lögner från kunder. Baserat på dessa lögner och djupintervjuer med konsumenter har forskarna identifierat olika kategorier av lögner som kan ha både positiva och negativa effekter för leverantörer.

Seminariet leds av Professor Lars Witell, professor i företagsekonomi inriktning marknadsföring vid IEI.


 

Lunchklubben 2018
I år erbjuds 9 Lunchklubbstillfällen i både Norrköping och Linköping, passa på att boka in kommande datum redan nu!

Norrköping 23/4 – Irene Perini, Sociala medier påverkar hjärnan. 27/8 – Fredrik Heintz, AI förändrar världen 22/10 / Linköping 16/5, 19/9,14/11

 

Om Lunchklubben
Ett nätverk för näringsliv och samhälle som håller dig uppdaterad på vad som händer inom forskningen med fokus på framtida möjligheter. Du får förutom ”koll på läget” även möjlighet att knyta nya kontakter och en välsmakande lunch. Läs mer på lunchklubben.nu, vid frågor kontakta lunchklubben@liu.se

 

Arrangörer
Lunchklubben i Linköping arrangeras i samverkan mellan Linköpings universitet, Science Park Mjärdevi och Region Östergötland.