-Tjänstebaserade och digitala affärsmodeller för ökad konkurrenskraft
Att ha det bästa produkterbjudandet räcker allt mer sällan för att värja sig mot ökad konkurrens och prispress. Industriföretag arbetar därför i allt större utsträckning med tjänstebaserade och digitala affärsmodeller (digital tjänstefiering) för att växa och stärka kundrelationerna. Hur har covid-19-pandemin påverkat denna utveckling och vad kan vi vänta oss kommer att ske framöver?
Christian Kowalkowski är professor i industriell marknadsföring vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI). Han forskar, föreläser och undervisar om tjänstestrategier i produktföretag, innovation, samspelet mellan digitalisering och tjänstefiering samt värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
LUNCHKLUBBEN
En mötesplats för näringsliv och samhälle som håller dig uppdaterad på vad som händer inom forskningen med fokus på framtida möjligheter. Du får förutom ”koll på läget” även möjlighet att knyta nya kontakter. Läs mer på lunchklubben.nu, vid frågor kontakta lunchklubben@liu.se
Länk till webbinariet skickas ut efter anmälan. För att delta behövs ett konto på Zoom (gratis) som kan laddas ner via Zoom’s webb alternativt via Zoom appen.