LiU Game Conference är en årlig konferens om dataspel och digitala upplevelser – presenterad av Linköpings universitet i samarbete med lokala spelbolag. Eventet sker torsdagen den 17 november kl 12:00-23:00 i centrala Linköping.
Under en intensiv eftermiddag utforskar vi trender inom spelbranschen med proffs från spelindustrin och relaterade områden. Konferensen innehåller också en spelutställning, prisutdelning, party och en massa annat kul. Även om vi är en relativt liten spelkonferens har vi föreläsare i världsklass. Vi söker nu mediaaktörer som vill rapportera om eventet.
Mer info och biljetter: www.liugc.se
Eventet på Facebook: https://www.facebook.com/events/2257677997743924
Några av årets föreläsare:
- Tom Hall, Resolution Games. Tom designade spelklassikern DOOM från 1993 som definierade en hel spelgenre. En sann legend.
- Sara Jansson Bach, Mojang Studios. Hur kan Minecraft – världens mest sålda spel – fortsätta att vara så framgångsrikt år efter år?
- Tobias Sjögren, Starbreeze Studios. En av Sveriges mest anrika spelstudios har varit nere för räkning flera gånger, men har alltid rest sig igen.
- Fredrik Präntare, Pugstorm. Spelstudion från Linköping som fick en megasuccé med spelet Core Keeper.
- Emma Broman, Linköpings universitet. Hur designar man en grafikmotor som kan visualisera hela universum?