Final application date

31 December, 2021

Company

Sectra

Contact

Rebecka Ling Abelsson, People Services

rebecka.ling@sectra.com

At Sectra we want to use our passion for technology to contribute to a better world. Sectra develops and sells IT systems and products for imaging management within healthcare. We also have core expertise in encryption technology. Sectra was founded in 1978 and has its roots in Linköping University in Sweden. Today, Sectra has offices in 13 countries and operates through partners worldwide.

Jobbeskrivning

Vill du nyttja din expertis inom löne- och förmånsfrågor för att bidra till visionen om ett friskare och säkrare samhälle? Andas du servicekänsla och besitter struktur och ordning och reda ut i fingerspetsarna? Då är lönespecialist hos Sectra rollen för dig.

Sectra bidrar till ett säkrare och friskare samhälle genom att öka effektiviteten i sjukvården och stärka stabiliteten i samhällskritiska funktioner. Vi jobbar på marknader och med kunder där förtroende är en avgörande framgångsfaktor. Kundnöjdhet och kvalitet är vår högsta prioritet. Vårt sätt att skapa framgång är en stark företagskultur som fokuserar på kundnytta och medarbetare som brinner för att göra skillnad.

Vår verksamhet växer och vi behöver bli fler som möjliggör för oss att fortsätta nå framgång. Funktionen People Services på Sectra agerar dagligen för att skapa smidiga, effektiva och attraktiva interna processer i en rad frågor kopplat till ekonomi, HR och administration. Sectra verkar i en intensiv och dynamisk miljö och att leverera god service till våra medarbetare är en nyckelfaktor för att vi skall kunna fungera som organisation. Som lönespecialist spelar du därför en central roll i att stötta våra medarbetare i Sverige i löne- och förmånsfrågor.

Din roll kommer till stor del innebära:

  • Förvaltning av löner, pensioner, försäkringar, förmåner och statistik
  • Stöd till frånvarohantering såsom semester, föräldraledighet etc.
  • Hantering av reseräkningar/utlägg
  • Kontaktperson för olika myndigheter och statliga verk, såsom Försäkringskassan och Skatteverket
  • Stötta chefer i anställningsprocessen med t.ex. anställningsavtal

Kvalifikationer

Vi anställer människor för vilka de är och för deras vilja och förmåga att lära. För denna roll ser vi det som centralt att du är organiserad och har ett sinne för struktur och prioritering. Naturligtvis har du ett servicemedvetet förhållningssätt i alla dina kontakter och agerar professionellt på ett för situationen relevant sätt. Vidare ser vi det också som viktigt att du är social och positiv, kan agera proaktivt och har en riktigt ”doer-attityd”.

Ett stort plus är också om du har intressen utanför jobbet. Många av våra medarbetare flyger flygplan, idrottar, spelar instrument eller rider och vi ser mer än gärna att du blir en del av denna gemenskap eller kanske till och med introducerar oss till nya aktiviteter. Vi gillar att ha kul ihop!

För den här tjänsten har vi även följande krav:

  • Minst 3 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen
  • Relevant utbildning från lägst yrkeshögskolan
  • Flytande i engelska och svenska
  • Bred kompetens inom Microsoft Office

Vi ser även detta som starka meriter:

  • Erfarenhet av att arbeta inom teknikbranschen
  • Tidigare erfarenhet från IT-system inom löneadministration, gärna Flex Lön och Flex HRM Travel
  • Kunskaper i andra språk än de som nämns ovan
  • En bakgrund i eller erfarenhet från ett annat land än Sverige

Ansökan

Vänligen bifoga ditt CV, ett personligt brev samt betyg från såväl universitetsstudier som gymnasiet till din ansökan.

Ansök senast: 31/12-21