Vill du vara med och förbättra hälso- och sjukvården världen över? Är du intresserad av en karriär inom avancerad medicinsk IT samt att jobba i nära kundkontakt där du direkt ser resultat av ditt arbete?
Vi söker passionerade och dedikerade ingenjörer med starkt intresse för IT och stor nyfikenhet på teknik för sjukvården. Ditt fokus kommer vara att förstå och hjälpa våra kunder – vars arbete innebär att rädda liv. Ditt dagliga arbete kommer bland annat bestå av att utföra högkvalitativ problemlösning som håller våra kunders verksamhetskritiska system ständigt fungerande. Med både juniora och seniora kollegor och varierande utmaningar kommer du ges alla förutsättningar att utvecklas och göra ovärderlig nytta i din roll. På Sectra tror vi starkt på att ju bättre man trivs tillsammans desto bättre jobbar man tillsammans – det är en viktig del av vår filosofi.
Värdesätter du sociala och påhittiga kollegor så bör du läsa vidare! Här finns allt från klättervägg till löpargrupper och yogastunder, AW:s och spelkvällar till storfester med hela företaget. Vi har till och med ett eget liveband! Du skulle vara del av en mycket social och sammansvetsad avdelning med bra gruppkänsla och mycket skratt. Förutom att vi har kul på jobbet och drivs alla av att göra ett bra jobb så har vi fin-frukost tillsammans på kontoret varje fredag.
I den här tjänsten kommer du att:
- Använda och utveckla dina kunskaper inom IT och bli expert på Sectras produkter
- Lära dig att jobba med våra produkter som vi sålt till sjukhuskunder runt om i hela världen
- Ge teknisk support av våra produkter tillsammans med nära 30 grymma kollegor i vårt kundsupportteam
- Jobba med tekniska utredningar i kundernas system från din kontorsplats men även besöka kunder på plats i deras sjukhusmiljö
- Ha ett varierande arbete med såväl avancerad felsökning och problemlösning som proaktivt arbete i nära kommunikation med kunderna
- Ha kul på jobbet samtidigt som du blir utmanad!
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Är nyutexaminerad eller sedan några år har en civil-/master-, högskoleingenjör eller motsvarande examen inom t.ex. IT, medicinsk teknik, teknisk biologi eller liknande
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
- Har ett genuint intresse för IT och en ambition att utvecklas inom området
Som person är du positiv och delar gärna med dig av din kunskap. Du är självgående och kan ta egna initiativ för att tillsammans med dina arbetskollegor lösa kunders ärenden på bästa sätt. Vidare är du flexibel och räds inte att hantera oförutsedda uppgifter som kräver omprioritering. Att lösa IT-relaterade problem är något som motiverar dig och detta gör du med ett stort fokus på kundnöjdhet.
Mest av allt letar vi efter en öppensinnad och passionerad person som vill dela våra värderingar och vill bli en del av oss på Sectra.
Vi värdesätter även om du:
- Behärskar fler språk än de ovan (berätta gärna vilka i ditt personliga brev)
- Har erfarenhet av andra kulturer
- Har engagemang vid sidan av skolan/arbetet – oavsett om du är körsångare, musiker, pilot, bergsbestigare, har gröna fingrar eller är flitig idrottsutövare, kommer du garanterat finna flera likasinnade på Sectra
- Har intresse eller tidigare erfarenheter av något av följande:
– Teknisk kundsupport
– Medicinska IT-system
– Windows Server-plattform, clustering, MS SQL Server eller Oracle
– Virtuella miljöer som VMware
Vi önskar att ta emot din ansökan på svenska innehållande CV, personligt brev samt universitetsbetyg.
Kontakta rekryterande chef
Per Åkerlund, Linjechef Support
E-mail: career@sectra.com Telefon: 013-23 53 37
Lär dig mer om hur det är att jobba på Sectra
Avvakta inte med att skicka in din ansökan, vi bedömer sökande och kallar kandidater på intervju löpande.
Ansök senast
27/2-22