Vill du jobba med support och service samt är redo för en ny utmaning? Vill du tillhöra ett familjärt och kulturdrivet bolag där medarbetarna prioriteras? Då är rollen som Customer Support på MaintMaster rätt för dig!
MaintMaster utökar nu supportteamet och söker dig som vill vara företagets ansikte utåt. Din främsta uppgift blir att ge kunderna en positiv upplevelse och underlätta deras vardag.
OM ROLLEN
Som Customer Support kommer du att supporta MaintMasters underhållsprogram genom att vägleda och hjälpa deras företagskunder att utvecklas i deras användning av systemet. Du kommer även att utbildas för att på sikt kunna hålla i en grundutbildning av systemet där du får lära känna kunderna och deras behov.
MaintMasters team är högproduktivt och har alltid kunden i fokus. Du är länken mellan kunden och övriga företaget samt har ansvar för att kundens ärenden hamnar rätt i organisationen. Du arbetar tätt tillsammans med utvecklings- och försäljningsavdelningen för att hjälpa kunderna på bästa sätt och för att öka kundupplevelsen.
Du kommer i huvudsak att hantera inkommande ärenden via e-mail och telefon. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av kundkonton och utbildningsadministration. Rollen är varierad och du erbjuds även att ta mer ansvar och växa i rollen i takt med att bolaget expanderar. Visst låter det spännande?
VEM ÄR DU?
För att passa i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av support och kundservice, gärna inom IT eller från industribranschen. Du har med fördel god systemvana där du har lätt för att lära dig nya saker.
Som Customer Support är du strukturerad och noggrann när du systematiskt arbetar med de supportärenden som kommer in. Du gillar problemlösning och felsökning när du tillsammans med kunder/användare guidar dem till en lösning. Då du kommer ha mycket kundkontakt är det viktigt att du är serviceinriktad, kommunikativ och pedagogisk. Du gillar samarbete, både internt och externt, men kan även jobba självständigt där du tar ansvar för dina uppgifter.
Du som söker har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Grundkunskaper i tyska (främst i tal) är starkt meriterande.
VI ERBJUDER
Utöver allt ovanstående erbjuder MaintMaster sina anställda fyra timmars kompetensutveckling varje vecka samt att man får ta del av olika seminarier och konvent, individuellt eller tillsammans. Utöver möjligheten till kompetensutveckling erbjuds du som anställd två betalda friskvårdstimmar i veckan och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Därtill har de generösa pensionsavsättningar och en bra sjukförsäkring. Dessutom erbjuds en hybrid arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan.
OM BOLAGET
MaintMaster har idag kunder i 25 länder och deras system finns på nästan lika många språk. Deras produkt är en molntjänst som kan användas av såväl stora som små tillverkningsindustrier för att säkerställa att deras maskiner fungerar som de ska. De hanterar bland annat felrapporter, förebyggande underhåll, reservdelar, ekonomi och rapportering.
MaintMaster förstår komplexiteten i arbetet med underhåll och att det är många olika processer som ska stödjas, samtidigt som det ska vara enkelt och transparent. Deras användarvänliga, men ändå kraftfulla, verktyg underlättar vardagen för underhållspersonal och sparar pengar för deras kunder!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos MaintMaster. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: På MaintMaster kontor i centrala Linköping. Supportens öppettider är måndag till fredag 08:00-17:00.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.