Lunchklubben: Ökad konkurrenskraft genom flexibel industridesign

19 September, 12:00-13:00

Online

Ny design handlar inte bara om att hitta en cool form, god användning eller nya funktioner. Det är också ett strategiskt verktyg för ett företag att bygga upp en stark produktfamilj och varumärkesidentitet. Universitetslektor Torbjörn Andersson berättar om hur genomtänkt produktdesign både kan hjälpa företag att stärka sin konkurrenskraft och bli mer hållbara. Torbjörns forskning bygger bland annat på djupintervjuer med designchefer på fem produktproducerande företag, verksamma inom en rad olika branscher och marknader.

Webbinarium måndag 19 september 2022
Tid: kl 12.00-13.00

Välkommen!

Länk till föredraget kommer att skickas till angiven mejladress.

 

Boka in höstens kommande tillfällen:

17 okt Svetlana Stekovic, Future in aerospace research

21 nov Johan Moverare, Additiv tillverkning

12 dec Elin Wihlborg, Valet och demokratin i en digital värld

OM LUNCHKLUBBEN
Ett mötesplats för näringsliv och samhälle som håller dig uppdaterad på vad som händer inom forskningen vid Linköpings universitet med fokus på framtida möjligheter. Du får förutom ”koll på läget” även möjlighet att knyta nya kontakter. Läs mer på lunchklubben.nu, vid frågor kontakta lunchklubben@liu.se