Proact expanderar och söker en IT-tekniker inom lagring och backup till kontoret i Linköping. Här erbjuds du en spännande roll med mycket eget ansvar och stort kundfokus. På Proact finns även goda karriärvägar internt för den som vill gå vidare inom företaget på sikt!
OM ROLLEN
Som IT-tekniker på Proact kommer du att arbeta med support mot verksamhetens kunder. Proacts servicedesk finns i Stockholm och via servicedesken fördelas ärenden ut till de aktuella regionerna. Du kommer att vara deras första kontakt i Östergötland med omnejd. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand innebära installation och felsökning samt att utföra service, utbyte och beställning av reservdelar/materiel.
Rollen har ett stort kundfokus då en stor del av tjänsten innebär att du är ute hos kunderna och hjälper dem på plats. En annan del är att du arbetar med monitorering av kundernas IT-miljö. Detta för att säkerställa att allt fungerar som det ska och för att arbeta proaktivt och agera innan eventuella problem uppstår.
DIN BAKGRUND
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete inom IT och support. Du har erfarenhet av system- och nätverksadministration och har exempelvis koll på hur en Windows- och Linuxmiljö är uppbyggd. Som sökande tror vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT, gärna inriktning nätverk och storage, men detta är inte ett krav om du har motsvarande erfarenhet från arbetslivet.
För att passa i rollen har du ett stort servicetänk där du brinner för att hjälpa användare och kunder som har tekniska problem. Du trivs även med och är van vid kundkontakter både via telefon och under personliga möten. En annan viktig del i rollen är dokumentation, vi tror därför att du är van vid att dokumentera ditt arbete samt förstår vikten av det.
Det är krav på att du har svenskt medborgarskap samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du behöver även ha körkort och tillgång till bil för denna tjänst.
VEM ÄR DU?
Som person är du tekniskt intresserad och har en god problemlösningsförmåga. I arbetet är du strukturerad, noggrann och självgående där du sätter upp och håller deadlines. Det är även viktigt att du är ansvarstagande samt att du driver ditt arbete framåt och ser till att slutföra aktiviteter.
Som IT-tekniker är det viktigt att du är serviceinriktad där du älskar att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Det är även viktigt att du vill vara en i teamet och är en relationsskapare med god samarbetsförmåga.
PROACT ERBJUDER
Proact erbjuder en spännande roll med konkreta möjligheter att växa och goda karriärvägar internt. Vi uppmuntrar våra medarbetare att utbilda sig och ta relevanta certifieringar, vilket också premieras. Du får bra anställningsvillkor och förmåner samt att du har möjlighet till tjänstebil.
OM PROACT
Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och hybrida molnlösningar. Vi har levererat verksamhetsnytta sedan 1994 och hjälper företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna och, framförallt, leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.
Våra lösningar täcker alla delar av datacenter såsom datalagring, virtualisering, nätverksfunktioner, molnintegration och säkerhet. Vi har över 5000 framgångsrika projekt i ryggen och hanterar stora mängder information i våra egna datacenter.
Proact hjälper dig med genomgripande förändringar av ditt sätt att hantera IT-tjänster. Vare sig du behöver flexibel innovation för att ligga steget före kundernas efterfrågan eller vill utforska nya möjligheter och skilja ut dig från konkurrenterna så kan Proact hjälpa dig. Läs mer på www.proact.se
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Proact. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: Tjänsten är placerad på Proacts kontor i centrala Linköping.
Start: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.